Yhteistyöblogi

Tervetuloa tutustumaan yhteystyöblogiin. Täältä löytyvät Eveliina Rusin tekstit ja linkit, joista löydät lisätietoja.

Pään asia päällimmäisenä
Missä asennossa pääsi on juuri nyt? Luetko tätä kännykältä vai koneelta? Laita käsi niskallesi ja tunnustele tunnetko siellä emännänkyhmyn, leskenkyttyrän. Jos tunnet kyhmyn, tiedät, että jotain pitää tehdä.
Mistä tiedät onko pääsi oikeassa asennossa? Jos pääsi on eteenpäin työntyneenä, tunnet sen niskassasi. Tunnet kireyttä. Tunnet kätesi alla kyhmyn.
Miksi pään pitää olla oikeassa asennossa? Jos et kannattele päätäsi oikein, saatat saada niskan kipeäksi. Lihaksissasi on turhia kireyksiä, jännityksiä, ne eivät toimi oikein. Voi olla, että kaulan puolen lihaksesi eivät tee mitään, kun taas niskan puolen lihakset ovat kokoajan jännittyneet ja venyneessä tilassa.
Minkälainen on oikea asento? Kun pääsi asettuu kellumaan, kireät lihaksesi vapautuvat, kasvat pituutta ja säästyt niskavaivoilta ja jopa päänsäryltä. Pääset eroon emännänkyhmystä!
Miten löydän pään oikean asennon? Kun huomaat virheasennon, korjaa sitä. Se on hyvä alku. Kun hahmotat virheet, voit korjata niitä. Päivän mittaan tarkkaile tilannetta. Jos työskentelet koneella, luet kännykkää, pää kallistuu helposti eteenpäin. Kohottaudu!
Kun alat hahmottaa asentoasi ja tarkkailla sitä, olet jo voiton puolella. Nosta pääsi kellumaan.
1/3 ryhdistäsi on "pääsi varassa". Pää on se ryhdin päällimmäinen pailikka.

Lue lisää täältä.
/Eveliina Rusi ©KaunisNainen

Minullako someniska?
Istutko päivisin koneen äärellä? Surffaatko kännykällä? Aina, kun pääsi on kallistuneessa asennossa, niskan puolen lihakset ovat venyneessä tilassa. Kun niskasi on kumarassa, pää kohti kännykkää tai läppäriä, niskallesi asettuu jopa 27 kg paino. Voit kuvitella, että siinä istuisi noin 7-vuotias lapsi. Pään paino moninkertaistuu sen ollessa kallellaan. Voit kuvitella, että tämä asento ei tee hyvää niskallesi.
Oletko tuntenut niskassasi kireyksiä tai särkyä? Vaivaako päänsärky? Someniska voi olla syypää.
Jos et voi kokonaan välttää sitä alaspäin kääntynyttä pään asentoa:
Muista

1. tauottaa; laita veri kiertämään hartioihisi jännittämällä hartiasi ylös korviin -rentouta, toista kolme kertaa
2. venyttää; nosta kädet ylös, ota ranteistasi kiinni ja nauti venytyksestä
3. palauttaa pää oikeaan asentoon; rentouta niska, vapauta pää kellumaan
4. kohottautua; anna pääsi kohota ylös kuin se olisi ilmapallo
Haluatko jatkaa samassa asennossa vielä 10 vuotta? Haluatko, että niskassasi oleva emännänkyhmy kasvaa? Haluatko, että olkapääsi kääntyvät eteenpäin, ryhtisi on lysähtänyt? Haluatko, että pituutesi painuu kasaan? Haluatko ilmeesi roikkuvan väsähtäneenä?
Jos haluat pelastautua tuolta tulevaisuudelta - lue lisää täältä.
/Eveliina Rusi ©KaunisNainen

Kasvojen kohotus ilman kirurgiaa?
Heräät, laahustat kylpyhuoneeseen silmät puoliksi ummessa. Nostat katseesi peiliin. Mitä siellä näkyy? Tummat silmänaluset, silmäpussit, alaspäin suuntautuvat juonteet suupielissä.
Kätesi nousee otsalle, ovatko rypyt syventyneet? Entäs nuo silmäkulman rypyt, onko niitä enemmän? Näkösi alkaa vähitellen tarkentua, onko iho aina ollut noin kirjava?

Lue koko kirjoitus täältä !
/Eveliina Rusi ©KaunisNainen

10 000 toistoa
10 000 toistoa tarvitaan, jotta tulet mestariksi johonkin asiaan. Mutta, kun haluamme jonkin asian muodostuvan rutiiniksi, se tapahtuu onneksi paljon aikaisemmin.

Lue koko kirjoitus täältä !
/Eveliina Rusi ©KaunisNainen